Friday, April 8, 2011



OMG!

morning uols.. alhamdulillah.. ome ceria kembali.. setelah beberapa hari ni ome "sakit" ati.. gara2 manusia yang ome blh kategorikan sbg pesakit "jiwa".. huhuhu.. bila ome ingt aje blk dia, mst ome rs nk lempang laju2 jerk org tuh.. nsb la ome hny seketika shj kwn dgnnye.. klu berthn2? mau gilakkk aku dibuatnya.. btol la naluri hati ome mengatakan pd mulanya bila dia add ome as friend, hati ome terdetik "JANGAN KAWAN NGN MANUSIA NI"... tp ome degil.. tetap jgk berkawan.. yelahh.. niat di hati ome baik.. tp e2lah.. naluri pertama tu tidak menipu sebenarnya.. jd e2 adalah pengajaran utk ome supaya lbh ati keras pasni.. mgkn sbb dia ingt ome layan aje karenah gler dia tuh, sbb tu dia naik tocang kn..hah! amik ko..sblm ome warning dia ag, ome mmg dh lame nk block dia.. tp dipendamkn saje niat ini krn tujuan kte berkawan utk memperkukuhkan silaturahim sesama muslim.. tapi!!! dia tetap jgk cr psl kn.. yg plg xthn ade kerk dia kate ome ni penyebab dia gadoh ngn bf dia.. busitt!!! mmg patut la ome hangin tahap tenuk kn.. sbb ome dh warning.. klu xsuka kwn ngn ome, block aje ome kn..tp dia xmo.. atlast ome sndiri g block dia.. PADAN MUKE KAU!* sekolah bertingkat-tingkat tapi bodoh mengalahkan tenuk!

TERKEJUT X?

Aku lagi trkejut bila bace post ni by someone yg aku kenali sekejap from my BF....ya allah smpai mcm tu sekali dia nk mengutuk aku...senang lenang mencaci cerca aku dlm blog dia..nk jdikan cerita...aku leh plaks gatai nk bce blog dia..sbb aku tgk dia one of follower blog aku yg x seberapa ni ...so saje2 la nak bce ngan x de niat ape2 pun dlm hati....x sangka post kat atas ni plaks yg aku jmpe dlm blog dia...memarahi aku tanpa sbb n bgi aku ntah pape...even dia tk mention nama aku 'agas/ageh2' tpi dsbabkan sesuatu berlaku antara aku ngan dia n kwn dia...timbullah luahkan hati dia yg berbaur mengutuk n mencalarkan hati i yg kecik ni...actually kes dia ngan kawn dia tu aku lama dh lupekan..even dh maafkan kan pun dua insan ni...aku marah dia hri 2, sbb aku mmg marah...mmg patut pun depa berdua kena mrah....sape suh suka suki coment pic aku n bf aku ntah pape...kalu tk puas hati cik kak oit....private msg....cll je bf aku..bukan nye korng berdua tk kenal aril...siap rapat dlu ngan dia..so apsal nk kcu wall aku atau pic2 aku laks..call la aril direct or coment ja kat FB n Picta2 dia..bru la btul ci kak..bru la gentle..aduyai..tk psal2 kan dh uat org lain sakit hati..mmg la patut korng kena marah..org tk suka2 marah kalu x de sbb la nok!..so pikir2 kan la wahai manusia ....allah bagi akal utk guna bukan utk frame kan...so biarla aku belajar bertingkat2 pun...bodo seperti yg ko ckp kan pempuan....atleast aku msih menghormati hati korang beruda..n tk buat tindakan sia-sia nk kutuk korng berdua dlm FB aku. FB korang or Blog aku hokey! ni pun aku geram....sbb aku mmg tk berslah pda awal ceritera mengarut ni
SO WHAT SHOULD I DO?diam kan je....face to face...atau biarkan manusia2 ni teruskan kebodihan masing2......

aku mcm biase ....buat keje rilex(even mmg tertekan), bahagia ngan family,bf n kawan, profesional n matang (x la aku serang, buat blog bukan, status bukan...buang MASA!)...

aku post blik ape yg si perempuan ini post dlm blog dia kat cni bukan nk membrukan siapa2 atau menjadi bodoh utk bgi sume bace kutukan dia pda aku...cume ni utk pengajaran bgi perempuan2 lain...agar bertindakla mengikut akal..bukan hati...jdila wanita yg mulia...jgn pakai ja ttup aurat...tpi hati...ya ampun....tuhan ja tahu...wanita yg sosial pun masih mempunyai keperimanusian...akal....jiwa yg bersih....so pikirla wahai si perempuan....:)


Jadila semanis ini...muka manis....mulut pun manis...;)

No comments:

Post a Comment