Tuesday, April 5, 2011

Bad Mood on Period Day

Bad Mood?

Marah-marah?

Muka Masam?

Sensitif?

Terasa Hati?

Gado Ngan Pasangan?

nape ea, perkara2 diatas tu ade pda dri aku bila time aku tgah PERIOD? confius oh confius....sbb perubahan hormon ke? atau mmg perasaan yg terlalu sensitif yg dok dilayan2 oleh dri aku sendiri....kadang2 rase mcm sayu sgt...rase alone...rase worst....rase down....ntah pape kan...tpi mmg tk tipu bnda ni mmg aku rase saat setiap kali aku PERIOD....rase mcm nk g jmpe pakar pun ade, nk mntak explanation on soalan2 n rase2 yg tk patut aku rase ni...kdg2 aku biarkan je...sbb aku pikir..'ala perempuan kan...biase la kalu terasa2 hati n majuk2 ni'...tpi bila pikir2..smpai bila nk layan perasaan mcm tu...tk besh la asyik gado je ngan si dia...kdg2 rase sian laks kat si dia asyik kena layan karenah awek nye yg mmg sensitif...huhu....tpi mane leh bgi muka pda guy ni....tk leh biar diorng take advantages on kelemahan girl...kalu guy tu memahami keadaan gurl dia...lagi2 tgah sakit PERIOD....dh la sakit mcm nak beranak...tk leh bgun...sakit2 badan..perasaan n emosi lak tk stabil..apelah slah nye si lelaki jaga si perempuan..tk tlg jaga makan minum pun...tlg la jgan hati si perempuan....tk lama la wajai si lelaki....paling lama pun 1 weeks ja....mcm mane nk jaga utk seumur hidup kalu bru 2-3 hari si perempuan berubah sikap..dri ceria kepada monyok...dri slumber mnjadi sensitif....si lelaki2 dh merungut2...dh boring..tu la uat si perempuan berfikir pjng.....leh ke si lelaki ni jdi suami ku hingga akhir hayat....ayat2 manis hinnga hujung nyawa n hujung hayat tu uat aku menyampah plaks dgr.....hehe....

so utk menjawab soalan ku sendiri ni....aku kenala bersabar ngan prangai aku sndri..blaja utk trima keadaan...n harap2 si lelaki memahami keadaan perempuan mcm aku......:)

No comments:

Post a Comment